ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تاثیر سرماخوردگی بر کاهش شدت ابتلا به ویروس کرونا

  • کد خبر: ۷۰۹۲۶
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
تاثیر سرماخوردگی بر کاهش شدت ابتلا به ویروس کرونا
تحقیقی تازه نشان می‌دهد که ابتلا به سرماخوردگی چگونه می‌تواند با تحریک و فعال‌سازی سیستم ایمنی موجب ایستادگی بدن در برابر ویروس کرونا شود و سرعت عفونت و تکثیر ویروس کرونا را کاهش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ییل آمریکا در تحقیقی به دنبال کشف اتفاقاتی رفتند که در چند روز اول ابتلا به ویروس کرونا رخ می‌دهد. آن‌ها ابتدا بیمارانی را بررسی کردند که در مراحل اولیه تحت آزمایش‌های کووید-۱۹ قرار داشتند تا از این طریق بتوانند سوژه‌ها را در مرحله قبل از بروز علائم بررسی کنند.

«الن فاکسمن»، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید بررسی بیماران در مراحل اولیه ابتلا نشان می‌دهد که ویروس کرونا در دو تا سه روز نخست می‌تواند خیلی سریع و حتی پیش از مقابله جدی سیستم ایمنی بدن تکثیر شود. داده‌ها نشان می‌دهد که در این مرحله مقدار ویروس می‌تواند در هر شش ساعت دو برابر شود.

فاکسمن می‌گوید: «در ابتدای ابتلا به کووید-۱۹ ظاهرا یک برهه حساس ویروسی وجود دارد که طی آن دوره، پیش از فعالیت جدی پاسخ دفاعی در بدن، ویروس با سرعت نمایی تکثیر پیدا می‌کند.»
تحقیقات قبلی نشان داده بود که وجود ویروس سرماخوردگی در یک جامعه می‌تواند جلوی همه‌گیری آنفلوآنزا را بگیرد. بر همین اساس، فاکسمن و تیم او همین فرضیه را در خصوص ویروس کرونا و سرماخوردگی مورد بررسی قرار دادند و نتیجه کار مؤید همین قضیه بود.

زمانی که سلول‌های مجرای تنفسی پیش از ابتلا به ویروس کرونا با ویروس سرماخوردگی درگیر بوده‌اند، پروتئین دفاعی اینترفرون وارد عمل شده و خیلی زود سرعت تکثیر ویروس کرونا را کاهش داده است. فاکسمن می‌گوید: «یک ویروس جلوی تکثیر ویروس نامرتبط دوم را گرفته است. این مسئله در نگاه اول دور از شهود است. اما اگر زمان‌بندی درستی رقم بخورد و حجم ویروس کرونا به اندازه کافی کم باشد، چنین اتفاقی رخ می‌دهد.»


فاکسمن ادامه می‌دهد: «تعاملات ناشناخته‌ای بین ویروس‌ها اتفاق می‌افتد که ما نسبت به آن‌ها اشراف کاملی نداریم و این یافته‌ها هم بخشی از معمایی است که در حال حاضر پیش روی ما قرار دارد.» نتایج این تحقیق در روژنال Journal of Experimental Medicine منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->